Analisis Marketing Mix Terhadap Produk Tabungan Pada Bank BRI Syariah KCP Kebumen
Abstract
Marketing mix is a variable used by company guidelines to move the company to achieve the goal of satisfying consumers. This thesis aims to determine the marketing mix for savings products at Bank BRI Syariah KCP Kebumen. This research is a field research (Field Research), which is research conducted in the field or on respondents. This type of research is qualitative research, this qualitative research is descriptive. In this study, the researcher described how the marketing mix of savings products at Bank BRI Syariah KCP Kebumen. Methods of data collection using interviews, observation and documentation. Based on the results of this study, it can be concluded that the marketing mix at Bank BRI Syariah KCP Kebumen has been running well and in accordance with applicable regulations, although it is not optimal and there are still obstacles to be faced.
Downloads
References
Al- Mundziri, Imam. Ringkasan Shahih Muslim. Jakarta: Pustaka Amani, 2003.
Alimusa, La Ode. Manajemen Perbankan Syariah. Yogyakarta: Deepublish, 2020.
Anoraga, Pandji. Manajemen Bisnis. Jakarta: PT Rineka, 2000.
Antonio, M. Syafi’i. Dasar-dasar Manajemen Bank Syariah. Jakarta: Pustaka Alfabeta, 2006.
Arif, M. Nur Rianto Al. Lembaga Keuangan Syariah. Bandung: Alfabeta, 2012.
Ayu, Navirta, Ahmad Zamroni, Ahmad Syafii Rahman, dan Toto Hermawan. “Regresi Linear Berganda Dalam Uji Pengaruh Sikap Dan Perilaku Terhadap Keinginan Menabung Santri Pada Bank Syariah.” Intersections 6, no. 2 (Agustus 2, 2021): 1–10.
Budiutomo, Tri Wahyu. “Penerapan Simbol Operasi Matematika Sederhana Sebagai Dasar Menghilangkan Essensi Bunga Bank Dalam Perspektif Islam.” Intersections 6, no. 1 (Februari 1, 2021): 54–63.
Departemen Agama RI. Al- Quran Al- Fattah. Bandung: Mikraj Khasanah Ilmu, 2011.
Judiani. Pengaturan Hukum Perbankan Syariah pada Indonesia. Malang: UIN Malang Press, 2009.
Karim, Adiwarman A . Bank Islam Analisis Fiqih dan Keuangan, Edisi II. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada, 2002.
Kasmir. Pemasaran Bank. Jakarta: Kencana, 2004.
Keller, Kevin Lane dan Philip Kotler. Manajemen Pemasaran, Edisi 13. Jakarta: PT Indeks, 2009.
Moleong, Lexy J. Metode Riset Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya, 2010.
Nasution, S. Metode Riset Naturalistik Kualitatif. Bandung: Tarsito, 1992.
Santoso, F Setiawan. “Motivasi Keagamaan Konsumen Muslim Dalam Penggunaan Bank Syariah, Telaah Filsafat Ekonomi Islam.” Nuansa Akademik: Jurnal Pembangunan Masyarakat 5, no. 2 (Desember 26, 2020): 103–116.
Shinta, Agustina. Manajemen Pemasaran. Malang: UB Press, 2011.
Sumarni, Murti. Manajemen Pemasaran Bank. Yogyakarta: Liberty, 2002.
Sunarya, Abas. Kewirausahaan. Yogyakarta: CV Andi Offset, 2011.
Suryana. Kewirausahaan Acuan Praktisan, Kiat dan Proses Menuju Sukses. Jakarta: Salemba Empat, 2003.
Usman, Rachmadi. Produk dan Akad Perbankan Syariah pada Indonesia. Jakarta: PT Citra Aditya Bakti, 2009.
Wibowo, Edy. Mengapa Memillih Bank Syariah?. Bogor: Ghalia Indonesia, 2005.
Wiroso. Produk Perbankan Syariah. Jakarta: LPFE Usakti, 2009.
Copyright (c) 2021 Hajar Mukaromah, Widia Sekar Rani
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-sa/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.