Peran Guru dalam pengembangan Kurikulum
DOI:
https://doi.org/10.47200/aoej.v15i1.2291Keywords:
Role of Teachers, Curriculum DevelopmentAbstract
The curriculum in an education system is a very important component. The curriculum is also a dynamic teaching and learning vehicle so it needs to be assessed and developed continuously and continuously in accordance with existing developments in society. Teachers are tasked with carrying out the best teaching, so with that teachers are also responsible for implementing, fostering, and developing the school curriculum. Good teachers must be able to create good teaching and learning programs and assess and enrich the curriculum material that has been outlined.
Downloads
References
Abdullah, A. A., Ahid, N., Fawzi, T., & Muhtadin, M. A. (2023). Peran guru dalam pengembangan kurikulum pembelajaran. Tsaqofah, 3(1), 23-38.
AdiantiR. (2023). Problematika Guru Ppkn Dalam Memanfaatkan Media Pembelajaran Digital. Academy of Education Journal, 14(2), 388-398. https://doi.org/10.47200/aoej.v14i2.1676
Alawiyah, F. (2013). Peran guru dalam kurikulum 2013. Aspirasi: Jurnal Masalah-Masalah Sosial, 4(1), 65-74.
Allutfia F., & Setyaningsih M. (2023). Analisis Kesiapan Guru Dalam Menghadapi Kurikulum Merdeka Mata Pelajaran IPAS Kelas IV. Academy of Education Journal, 14(2), 326-338. https://doi.org/10.47200/aoej.v14i2.1656
Azis, R. (2018). Implementasi pengembangan kurikulum. Inspiratif Pendidikan, 7(1), 44-50.
Dhani, R. R. (2020). Peran guru dalam pengembangan kurikulum. Jurnal Serunai Administrasi Pendidikan, 9(1), 45-50.
Dimyati dan Mudjiono, (2013). Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta
Fatmawati, I. (2021). Peran Guru Dalam Pengembangan Kurikulum Dan Pembelajaran. Revorma: Jurnal Pendidikan dan Pemikiran, 20-37.
Hamalik, O. (2002). Pendidikan Guru Berdasarkan Pendekatan Kompetensi. Jakarta: Bumi Aksara Naim, N. (2009). Menjadi Guru Inspiratif Memberdayakan dan Mengubah Jalan Hidup Siswa. Yogyakarta: Pustaka Belajar
Hasanah N., Darwisa D., & Zuhriyah I. (2023). ANALISIS STRATEGI GURU DALAM MENGEMBANGKAN RANAH AFEKTIF PESERTA DIDIK DI SEKOLAH DASAR. Academy of Education Journal, 14(2), 635-648. https://doi.org/10.47200/aoej.v14i2.1828
Jeflin, H., & Afriansyah, H. (2020). Pengertian Kurikulum, Proses Administrasi Kurikulum dan Peran Guru Dalam Administrasi Kurikulum.
Masengi E., Lumingkewas E., & Supit B. (2023). IMPLEMENTASI KEBIJAKAN SERTIFIKASI GURU DALAM MENINGKATKAN KINERJA GURU DI SMA NEGERI 2 TONDANO. Academy of Education Journal, 14(2), 1084-1095. https://doi.org/10.47200/aoej.v14i2.1983
Nisa, K. (2018). Peran Guru dalam Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam. Peran Guru Dalam Pengembangan Kurikulum Pendidikan Islam, inovatif, 2, 147.
Nurmalasari, R., Dian, R., Wati, P., Puspitasari, P., Diana, W., & Dewi, N. K. (2016). Peran guru dalam implementasi Kurikulum 2013. Jurnal Berkala Program Pascasarjana UM Malang, 4(2), 722-733.
Pratama E., Patmisari P., & Muthali’in A. (2023). Strategi Guru Dalam Mengembangkan Keterampilan Kewarganegaraan (Civic Skills) Siswa. Academy of Education Journal, 14(2), 245-255.https://doi.org/10.47200/aoej.v14i2.1642
Rouf, A., & Lufita, R. (2018). Peranan guru dalam implementasi kurikulum 2013 di Madrasah Ibtidaiyah Negeri 1 Jombang. Sumbula: Jurnal Studi Keagamaan, Sosial dan Budaya, 3(2), 903-926.
Soetjipto dan Kosasi, R. (2011). Profesi Keguruan. Jakarta: Rineka Cipta
Sulaiman, W. (2022). Pengembangan Kurikulum:(Sebagai Peran Guru Profesional). Edukatif: Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(3), 3752-3760.
Ulfadilah, S., & Darmiyanti, A. (2023). Peran Guru Dalam Pengembangan Kurikulum Dan Penerapan Pembelajaran Di Paud. Jurnal Warna: Pendidikan Dan Pembelajaran Anak Usia Dini, 8(1), 9-29.
Yusrin, Y., Ubadah, U., & Zaitun, Z. (2022). Peran Guru Dalam Pengembangan Kurikulum.