UPAYA MENINGKATKAN MINAT BELAJAR MATEMATIKA DENGAN METODE COOPERATIVE SCRIPT
DOI:
https://doi.org/10.47200/intersections.v5i1.509Keywords:
Cooperative script, interest in learningAbstract
The purpose of this study was to determine the appropriate application of the cooperative script method in order to increase the learning interest of the fifth grade students of SD Negeri Prembulan. The results of this study indicate that: (1) In general, the application of the appropriate cooperative script method is effective in increasing interest in learning mathematics, (2) Increasing interest in learning mathematics for fifth grade students of SD Prembulan in pre-cycle by 62.07 in cycle I of 76, 31 in cycle II amounted to 85.39.
References
Agus Suprijono. 2009. Cooperative Learning Teori & Aplikasi Paikem. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Arifin, Zainal. 2011. PenelitianPendidikan Metode dan Paradigma Baru. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Arikunto, dkk. 2008. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Hamalik, Oemar. 2008. Perencanaan Pengajaran Berdasarkan Pendekatan Sistem. Jakarta: PT Bumi Aksara.
Catur Supatmono. 2009. Matematika Asyik. Jakarta: PT Gramedia Widiasarana Indonesia
Istarani. 2011. 58 Model Pembelajaran Inovatif. Medan : Media Persada. Tersedia : http://www.jaringinfo.com/2013/07/model-pembelajaran-cooperative-script. html. (diakses 7 september 2013).
Oemar Hamalik. 2010. Psikologi Belajar & Mengajar. Bandung: sinar Baru Algensindo
Slameto. 2013. Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineka Cipta
Sukaryanto, 2012. Upaya Meningkatkan Keaktifan dan Prestasi Belajar Matematika Dengan Metode Pembelajaran Kooperatif Tipe Group Investigation (GI) Siswa Kelas VII B SMP Taman Dewasa Ibu Pawiyatan Yogyakarta Tahun Ajaran 2011/2012. Skripsi Universitas Sarjanawiyata Tamansiswa.
Thursan Hakim. 2012. Belajar Secara Efektif. Jakarta: Pustaka Pembangunan Swadaya Nusantara
Winkel, S J. 2004. Psikologi Pengajaran. Yogyakarta: Media Abadi