Peningkatan Keterampilan Guru Membuat LKPD Melalui Workshop Di SDN 026 Tanjung Selor
DOI:
https://doi.org/10.47200/awtjhpsa.v2i2.1574Keywords:
workshop, skill, Student Worksheets, teacherAbstract
The problem in this study is the low skill of teachers in making LKPD at SDN 026 Tanjung Selor. The research subjects were 8 teachers. Data collection techniques with observation and documentation techniques. Data analysis was performed using a comparative descriptive technique. The results of the observation assessment of discussion activities showed that in the initial conditions the score showed 45.94 in the LACK criterion and no teachers were declared complete, in the first cycle it increased to 68.75 in the SUFFICIENT criteria with 4 teachers or 50% declared complete, and in the end of the second cycle increased to 81.82 in the GOOD score qualification with 8 teachers declared complete (4 teachers or 50% in the VERY GOOD category and 4 teachers or 50% in the GOOD score criteria). From the research data in the activity it can be concluded that the Workshop on 8 teachers at SDN 026 Tanjung Selor was declared SUCCESSFUL in improving teacher skills in making LKPD
Downloads
References
Amirullah. (2003). Alat Evaluasi Keterampilan: Jurnal Nasional Pendidikan Jasmani dan Ilmu Keolahragaan. Jakarta: Depdiknas
Amirullah. (2013). Alat Evaluasi Keterampilan: Jurnal Nasional Pendidikan Jasmani dan Ilmu Keolahragaan. Jakarta: Depdiknas
Arikunto, Suharsimi. (2016). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta. : Rineka Cipta
Baharuddin. (2008). Teori Belajar dan Pembelajaran. Yogyakarta: Ar-Ruzz Media.
Danim, Sudarwan. (2011). Pengantar Pendidikan. Bandung : ALFABETA
Departemen Pendidikan Nasional. (2005). Undang-Undang Republik Indonesia, Nomor 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen. Depdiknas RI : Jakarta.
Depdiknas. (2008). Peraturan Pemerintah RI No.19 Tahun 2005 tentang Standar. Nasional Pendidikan. Jakarta: Depdiknas
Depdiknas. Undang-Undang No.20 Tahun 2003 tentang Sistem Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas
Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan, R. I. (2020). Surat Edaran Nomor 4 Tahun 2020 Tentang Pelaksanaan Kebijakan Pendidikan Dalam Masa Darurat Penyebaran Coronavirus Disease (COVID-19). 1–3.
Ma’mun, Amung, Yudha. M. Saputra. (2010). Perkembangan Gerak dan Belajar Gerak. Jakarta: Departemen Pendidikn dan Kebudayaan.
Majid, Abdul. (2013).Strategi Pembelajaran . Remaja Rosdakarya: Bandung.
Prastowo, Andi. (2014). Panduan Kreatif Membuat Bahan Ajar Inovatif. Yogyakarta: Diva Press
Widiastuti, Sri dan Nur, Rohmah M. (2010). Peningkatan Motivasi dan Keterampilan Menggiring Bola Dalam Pembelajaran Sepakbola Melalui Kucing Tikus Pada Siswa kelas 4 SD Glagahombo 2. Yogyakarta: Jurnal Pendidikan Jasmani Indonesia FIK UNY
Sudjana. (2014). Penelitian Hasil Proses Belajar Mengajar. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Suparlan. (2018). Menjadi Guru Efektif, Jakarta: Hikayat Publishing
Surjono Dwi Herman, Wulandari. (2013). Pengaruh Problem Based Learning Terhadap Hasil Belajar Ditinjau dari Motivasi Belajar PLC di SMK . Skripsi Tidak diterbitkan
Theresia Widyantini. (2013). Penyusunan Lembar Kegiatan Siswa (LKS) sebagai. Bahan Ajar. Artikel. Yogyakarta: PPPPTK
Trianto. (2019). Mendesain Model Pembelajaran Inovatif Progresif. Surabaya : Kencana
Yunitasari, Hanna Ully. (2013). Pengembangan Lembar Kerja Siswa (LKS) IPA Terpadu Berpendekatan SETS dengan Tema Pemanasan Global untuk Siswa SMP. Skripsi. Semarang: FMIPA UNNES.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Jhon Hendri
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.